Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
The impact of a material used in a gas injector magnetic core on gas injector performance
Autorzy: Czarnigowski Jacek
Rok wydania: 2011
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 1 - 5
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule przedstawiono wyniki badań stanowiskowych wtryskiwacza gazu, którego magnetowód wykonany został z dwóch materiałów – stali S235JR oraz 04J Armco. Analizie poddano zarówno wydatek wtryskiwacza jak też czasy opóźnienia otwarcia i zamknięcia. Wykazano, że zmiana materiału z magnetycznie miękkiego (Armco) zalecanego na elementu obwodów magnetycznych, na zwykłą stal węglową, znacznie tańszą, powoduje znaczącą zmianę wydatku wtryskiwacza. Wynika to ze skrócenia czasu opóźnienia otwierania a wydłużenia się czasu opóźnienia zamykania, spowodowanego trwałym magnesowaniem się elementów obwodu magnetycznego wtryskiwacza. Przedstawiono także wartość zmian czasów opóźnienia dla badanej konstrukcji wtryskiwacza oraz wpływ tych zmian na wydatek.
The paper describes the results of the bench testing on a gas injector whose magnetic core was made from two materials – steel S235JR and 04J the Armco. The analysis has dealt both with the injector mass flow and opening and closing delay times. It has been shown that replacing magnetically soft material (Armco) recommended for magnetic circuit elements with much cheaper ordinary carbon steel strongly change injection mass flow. This is due to reduced opening delay time and increased closing delay time, which is caused by permanently magnetised elements in an injector magnetic circuit. The paper also provides the value of the changes in the delay times for the tested injector design and their impact on injector delivery.