Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Gąsior Marcin, Skowron Łukasz
Rok wydania: 2013
Język: angielski
Źródło: ICMS 2013 - International Conference on Marketing Studies September 7-8, 2013, Hong Kong, China
Państwo wystąpienia: POLSKA
Efekt badań statutowych NIE
Abstrakty: angielski
Consumer behavior in today’s market situation is an inherent element of the marketing science, providing significant contribution to cognition of mechanisms governing the units which select and purchase goods as well as services. At the same time a question arises, to what degree these behaviours are known to companies as well as to what degree this knowledge is used as a foundation for creation of marketing and sales strategy. The purpose of this article is to present selected results of research showing, on the example of the Polish market of information technologies, a gap between perception of consumer behavior by conventional and on-line trade companies, and its actual course. It will then discuss potential reasons of arising as well as functioning of aforementioned gap.