Metoda oceny energochłonności ruchu trolejbusów w rzeczywistych warunkach eksploatacji
Referat wygłoszony
| Status: | |
| Autorzy: | Siemionek Ewa |
| Rok wydania: | 2014 |
| Język: | polski |
| Źródło: | Materiały Konferencji Młodych Naukowców nt.: Wpływ Młodych Naukowców na Osiagnięcia Polskiej Nauki – VII Edycja Dotyczy sesji: 6.12.2014 roku w Krakowie, 13.12.2014 w Łodzi : streszczenia |
| Państwo wystąpienia: | POLSKA |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Abstrakty: | polski |
| Obecnie efektywne zarządzanie środkami komunikacji miejskiej jest możliwe dzięki wprowadzeniu nowych metod związanych z oceną energochłonności eksploatowanych pojazdów. Zróżnicowanie taboru pod kątem typów, marek, przebiegu użytkowanych środków transportu utrudnia przewoźnikom rzetelną ocenę rzeczywistego zużycia energii. W ramach realizacji prac badawczych dotyczących wielokryterialnej analizy środków komunikacji miejskiej w aspekcie eksploatacyjnym i energetycznym możliwe było określenie energochłonności ruchu dla wybranych marek trolejbusów. Wyniki badań wykorzystano do opracowania autorskiej metody oceny energochłonności ruchu pojazdów z napędem elektrycznym na przykładzie trolejbusów. W pracy analizowano wpływ zmian napięcia oraz natężenia prądu pobranego i oddanego do sieci trakcyjnej na wartość średnią energochłonności jednostkowych w fazie napędowej dla wybranego testu jezdnego trolejbusu w warunkach rzeczywistych na terenie miasta Lublina. Na tej podstawie określono udział energii pobranej i oddanej do sieci w poszczególnych fazach cyklu jezdnego. |