Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Siemionek Ewa
Rok wydania: 2014
Język: polski
Źródło: Materiały Konferencji Młodych Naukowców nt.: Wpływ Młodych Naukowców na Osiagnięcia Polskiej Nauki – VII Edycja Dotyczy sesji: 6.12.2014 roku w Krakowie, 13.12.2014 w Łodzi : streszczenia
Państwo wystąpienia: POLSKA
Efekt badań statutowych NIE
Abstrakty: polski
Obecnie efektywne zarządzanie środkami komunikacji miejskiej jest możliwe dzięki wprowadzeniu nowych metod związanych z oceną energochłonności eksploatowanych pojazdów. Zróżnicowanie taboru pod kątem typów, marek, przebiegu użytkowanych środków transportu utrudnia przewoźnikom rzetelną ocenę rzeczywistego zużycia energii. W ramach realizacji prac badawczych dotyczących wielokryterialnej analizy środków komunikacji miejskiej w aspekcie eksploatacyjnym i energetycznym możliwe było określenie energochłonności ruchu dla wybranych marek trolejbusów. Wyniki badań wykorzystano do opracowania autorskiej metody oceny energochłonności ruchu pojazdów z napędem elektrycznym na przykładzie trolejbusów. W pracy analizowano wpływ zmian napięcia oraz natężenia prądu pobranego i oddanego do sieci trakcyjnej na wartość średnią energochłonności jednostkowych w fazie napędowej dla wybranego testu jezdnego trolejbusu w warunkach rzeczywistych na terenie miasta Lublina. Na tej podstawie określono udział energii pobranej i oddanej do sieci w poszczególnych fazach cyklu jezdnego.