Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Caban Jacek, Ignaciuk Piotr
Rok wydania: 2018
Język: angielski
Źródło: 17th International Scientific Conference Engineering for Rural Development,23-25.05.2018, Jelgava, Łotwa
Państwo wystąpienia: POLSKA
Efekt badań statutowych NIE
Abstrakty: angielski
After Poland’s accession to the European Union, CN G supply began to be popularized. Jelcz buses powered by engines using diesel and CNG were used for comparative studies. The analysis was performed based on actual data obtained from the observation of the use of buses in the Municipal Transport Company in Przemyśl (MZK Przemyśl). We present, among other things, a comparative analysis of the direct operating costs of public transport buses powered by compressednatural gas and diesel fuel. CNG as a fuel allows to reduce the emission of harmful substances to the atmosphere, which is not without significance in the case of public transport, and this aspect of CNG gas use should be emphasized the most. The research showed differences in the operation and service of the vehicles powered b y CNG installation in relation to the vehicles powered by diesel fuel, which may be important in connection with the conduct of transport activities.