Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Warianty tytułu:
Diesel engine applicability in a light helicopter
Autorzy: Magryta Paweł, Majczak Adam
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 4
Strony: 98 - 103
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule zaprezentowano koncepcję zastosowania silnika Diesla jako jednostki napędowej lekkiego śmigłowca. Przedstawiono zalety i wady takiego rozwiązania w porównaniu z obecnie stosowanymi silnikami turbowałowymi. Proponowany silnik jest proekologiczną jednostką napędową ze względu na znacznie mniejszą emisję toksycznych składników spalin w porównaniu do silników turbowałowych. Jednocześnie poruszono problemy, które muszą być uwzględnione w aspekcie zamontowania silnika Diesla w śmigłowcu. Przedstawiono również główne parametry silnika, którymi powinien się on charakteryzować, aby zapewnić wymaganą moc i osiągi niezbędne do napędu lekkiego śmigłowca.
The paper presents the concept of a diesel engine application as a power unit in a lightweight helicopter. The authors present the advantages and disadvantages of this design compared to existing turbine engines. The proposed engine is eco-friendly power unit due to the much less toxic exhaust emissions compared to turbo shaft engines. The paper also presents the problems that must be considered in the context of a diesel engine mounted in the helicopter. In the end the paper the main engine parameters, which should be characterized to ensure the required power and performance necessary to drive a light helicopter are presented.