Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Reduction of combustion engine exhaust gases after replacing petrol with hydrogen
Autorzy: Sochaczewski Rafał, Jakliński Piotr, Wendeker Mirosław, Grabowski Łukasz, Biały Michał, Czarnigowski Jacek
Rok wydania: 2011
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 10
Strony: 393 - 397
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule przedstawiono wyniki badań stężenia składników toksycznych spalin zarejestrowane podczas pracy silnika Wankla. Pomiary wykonano dla różnych prędkości obrotowych silnika przy zasilaniu benzyną a następnie zasilania wodorem. Porównano stężenie niespalonych węglowodorów, tlenku węgla, dwutlenku węgla oraz tlenków azotu. Wykazano wielokrotne zmniejszenie zawartości tych związków podczas zasilania wodorem.
The paper presents the research results on the concentration of toxic exhaust gas components measured upon the Wankel engine operation. The measurements were made at various engine velocities for supplying with petrol and hydrogen. The concentration of unburned hydrocarbons, carbon monoxide, carbon dioxide and nitrogen oxides was compared. For hydrogen supply the amount of these compounds has been proven to be reduced significantly.