Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Autorzy: Sochaczewski Rafał, Szlachetka Marcin
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2019
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 252
Numer artykułu: 01003
Strony: 1 - 6
Web of Science® Times Cited: 4
Bazy: Web of Science
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: III International Conference of Computational Methods in Engineering Science (CMES’18)
Skrócona nazwa konferencji: CMES’18
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 22 listopada 2018 do 25 listopada 2018
Miasto konferencji: Kazimierz Dolny
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 14 stycznia 2019
Abstrakty: angielski
The paper reports on the process of modelling a high-pressure common rail pump designed to supply a two-stroke compression-ignition engine, which includes the presentation of methodology for model construction and results of simulation tests. A one-dimensional model of the pump was developed in the AVL Hydsim environment. A single-section positive displacement pump driven by a double cam was used for modelling. The developed model enables simulation of pump operation in various conditions defined by shaft speed, pumping pressure, settings of pump executive elements as well as fuel properties. The obtained results were compared with the results of bench tests and theoretical calculations. The analysis included the flow rate fuel overflow and changes in pumping pressure depending on the fuel dispenser settings. The model will also be used to build a complete fuel supply system model consisting of an injector model, a rail model and a control system model. The research is carried out with a view to optimising individual components and the operation of the entire supply system, taking into account the regulation of pumping pressure and synchronisation of the pumping process with fuel injection cycles.