Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Autorzy: Biały Michał, Pietrykowski Konrad
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2019
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 252
Numer artykułu: 04003
Strony: 1 - 5
Web of Science® Times Cited: 0
Bazy: Web of Science
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: III International Conference of Computational Methods in Engineering Science (CMES’18)
Skrócona nazwa konferencji: CMES’18
Termin konferencji: 22 listopada 2018 do 24 listopada 2018
Miasto konferencji: Kazimierz Dolny
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 14 stycznia 2019
Abstrakty: angielski
This paper presents an analysis of the results of simulation studies of optimisation of water channel geometry placed in the head of an opposed-piston three-cylinder engine. For this purpose, six computation cases were prepared, differing in shape and cross-section field of channels located along the axis of one of the cylinders. The research was conducted by means of Ansys Flutent software. The conditions of initiation and boundary have been obtained from previous studies using AVL Boost RT software. A fixed temperature was assumed on the cylinder wall and a fixed temperature was assumed for the coolant at the inlet to the model. The studies were carried out for the model of the designed engine, which carries out a two-stroke diesel cycle. The engine will be equipped with direct injection of diesel fuel. On the basis of the conducted analysis of the test results, the flow velocity distributions and distributions of speed fields of the working medium in the critical cross-sections, the distribution of temperature and heat flow fields were prepared. Pressure drops and heat dissipation were also determined for individual models. This provided the basis for the determination of the influence of the rib's transverse geometry shape on the amount of heat received from the cylinder's smoothing walls.