Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Koszałka Grzegorz, Hunicz Jacek
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 234
Numer artykułu: 3005
Strony: 1 - 6
Web of Science® Times Cited: 2
Scopus® Cytowania: 1
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: BulTrans-2018 – 10th International Scientific Conference on Aeronautics, Automotive and Railway Engineering and Technologies
Skrócona nazwa konferencji: BulTrans 2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 15 września 2018 do 17 września 2018
Miasto konferencji: Sozopol
Państwo konferencji: BUŁGARIA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 21 listopada 2018
Abstrakty: angielski
Although the effects of biodiesel combustion on emissions of regulated toxic components have been widely studied, the issue of specific hydrocarbon species production has not yet been comprehensively understood. This study compares detailed exhaust emissions from a compression ignition engine fuelled with canola methyl ester and mineral diesel, as a reference fuel. Additionally, blends of these two fuels were examined. The experiments were performed on a 4-cylinder diesel engine, where fuel was injected in a single dose. The experimental matrix included two engine load sweeps at rotational speeds corresponding to maximum torque and maximum power. Detailed exhaust composition was measured with the use of a Fourier transform infra-red analytical system. To enable unbiased evaluation of the effect of different fuels on hydrocarbons emissions fuel carbon conversion into species carbon was considered. The results showed that there is not a monotonic effect of the content of biodiesel fuel on particular hydrocarbon species. In the case of some hydrocarbon species, the lowest emissions were recorded for mixture of the two fuels.