Ograniczanie emisji pojazdów samochodowych poprzez wykrywanie nieszczelności komory spalania
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Warianty tytułu: |
Reducing emissions from motor vehicles as a result of leak detection from combustion chamber
|
Autorzy: | Godula Artur, Wendeker Mirosław, Siadkowska Ksenia, Kamiński Zdzisław, Małek Arkadiusz |
Rok wydania: | 2011 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 10 |
Strony: | 188 - 195 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
W artykule przedstawiono sposób identyfikacji zmiennej obecnej w transmisji diagnostycznej z gniazda OBD, która najlepiej charakteryzuje zużycie silnika wynikające z nieszczelności komory spalania. Udowodniono tym wpływ przebiegu pojazdu na wartość ciśnienia w kolektorze dolotowym podczas pracy na biegu jałowym. Wykazano ponadto istnienie zależności pomiędzy niesprawnością silnika a zwiększoną emisją regulowanych toksycznych składników spalin. Wprowadzenie w systemie diagnostyki pokładowej rozbudowanych algorytmów diagnozowania szczelności komory spalania może przyczynić się do wcześniejszej identyfikacji niesprawności silnika, a przez to do zmniejszenia emisji spalin. | |
In the article was presented identification methodology of the parameter (presented in the OBD transmission) which characterizes in the best way leaks resulting from the combustion chamber. It has been proven that exist the impact of vehicle mileage on the pressure value in the intake manifold during idling operations. The results suggest a relationship between motor disability and increased emissions of regulated toxic components of exhaust gases. The introduction of sophisticated on-board diagnostic system testing algorithms of the combustion chamber may lead to earlier identification of engine failure and thereby reduce emissions. |