Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Warianty tytułu:
The injection visualization of petrol containing biofuels added
Autorzy: Szlachetka Marcin, Barański Grzegorz, Stępniewski Andrzej, Biały Michał, Majczak Adam
Rok wydania: 2011
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 10
Strony: 412 - 419
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule przedstawiono badania wizualizacyjne wtrysku benzyny oraz biopaliwa E85 zawierającego 70% etanolu i 30% benzyny do przeźroczystego przewodu dolotowego silnika spalinowego. Do badań użyto silnika C20LE Holden zasilanego układem sekwencyjnego wtrysku paliwa do kolektora dolotowego oraz kamerę do rejestracji procesów szybkozmiennych. Omówiono metodykę wyznaczania procentowego pokrycia paliwa w przewodzie dolotowym oraz analizę otrzymanych wyników. Zamieszczono wybrane wyniki z badań dla jednego punktu pracy silnika (prędkość obrotowa 1500 obr/min, obciążenie 65 kPa) przy zasilaniu benzyną oraz bioetanolem E85.
The article presents a study of injection visualization of gasoline and biofuel E85 contains 70% ethanol and 30% gasoline to transparent intake pipe of internal combustion engine. Holden C20LE engine powered by sequential fuel injection system to the intake manifold and a camera to record fastchanging processes were used to test. Methodology of determining the percentage coverage of the fuel in intake pipe and an analysis of the obtained results were discussed. Selected results from studies for one engine operating point (speed 1500 rpm / min, load 65 kPa) on petrol and bioethanol E85 were