Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
70
Lista 2021
Status:
Autorzy: Jaśkowski Piotr, Czarnigowska Agata
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2019
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 1
Wolumen/Tom: 9
Strony: 159 - 161
Web of Science® Times Cited: 7
Scopus® Cytowania: 8
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych TAK
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 27 stycznia 2019
Abstrakty: angielski
The approach used by construction companies to determine bid prices is an element of their strategy used to win jobs in competitive tenders. Such strategies build upon an analysis of the contactor’s potential and capabilities (am I able to deliver? am I eligible to participate in the tender?), and the analysis of the economic environment, including the expected behavior of competitors. The tender strategy sets out both the guidelines and the procedure in deciding whether or not to bid as well as the rules for determining the price. The price, on the one hand, should be high enough to cover expected direct and indirect costs as well as risk-adjusted profit. On the other hand, it needs to be low enough to be considered most attractive (typically: the lowest) among the prices offered by the competitors. The paper focuses on the price definition component of the bidding strategy. It provides a brief overview of the existing methods that support bidding decisions by comparing their demand for input and limitations in practical applications and presents a simulation-based method supporting the determination of the profit ratio. This probabilistic method assumes the existence of a positive correlation between the prices offered by the competitors. Its application is illustrated by means of a numerical example. The outcomes of the simulation prompt the amount of the profit margin that maximizes the expected value of the contractor’s profit.