Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
40
Lista 2021
Status:
Autorzy: Šťastniak Pavol, Smetanka Lukáš, Droździel Paweł
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2019
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 20
Strony: 63 - 68
Scopus® Cytowania: 12
Bazy: Scopus | CrossRef.
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 12 sierpnia 2019
Abstrakty: angielski
In the railway sector, wear prediction in the wheel–rail interface is of tremendous importance in order to study different issues, such as wheel lifespan and evolution of the vehicle’s dynamic characteristics with time. Change of the running surface of the railway wheels’ head does not only influence the dynamic properties of the vehicle, but also has a significant economical, safety and ecological influence in the process of the rail transport. One possible way to predict these undesired phenomena is a computer-aided simulation analysis. This article presents results of the wheel profile wear according to the Archard wear law, where the computational model of railway vehicle was riding on a track at a constant velocity. The vehicle was moving along track where the rail profile was defined by a standard (UIC 60 profile), with a cant of 1:40, or on the track profile measured directly on the track - the S 91700_16 profile with the cant of 1:20. The simulations were created with use of the SIMPACK software.