Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
200
Lista 2021
Status:
Autorzy: Pytka Jarosław, Józwik Jerzy, Budzyński Piotr, Łyszczyk Tomasz, Tofil Arkadiusz, Gnapowski Ernest, Laskowski Jan
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2019
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 148
Numer artykułu: 106918
Strony: 1 - 8
Impact Factor: 3,364
Web of Science® Times Cited: 12
Scopus® Cytowania: 13
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The aim of this study was to design, develop and apply practically a wheel dynamometer for aircraft land-ing gear testing. The dynamometer system was designed to measure two force components acting alongthe longitudinal and vertical axes of the wheel as well as and three moments acting around the longitu-dinal, transversal and vertical axes. It consists of a sensor unit that is embedded in the wheel hub, a mod-ified rim with a tyre as well as a data acquisition and transfer system that enables the measured signals totransfer wirelessly to a portable computer or another device (smartphone, tablet). The sensor unit wasdeveloped based on strain gage measurement technology. The prototype system was calibrated in a sta-tionary test stand, then installed on a PZL 104 Wilga 35A for airfield tests. Primary test measurementswere performed with the aircraft taxiing at ‘‘walking man” speed and proved system’s performance.Certification for ground and flight tests of airplanes has been considered for the presented dynamometersystem.