Badanie wpływu mikroemulsji wodno-paliwowych na okres zwłoki samozapłonu w silniku o zapłonie samoczynnym
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
70
Lista 2021
| Status: | |
| Warianty tytułu: |
Investigation of the influence of water-fuel microemulsions on the self-ignition delay period in diesel engine
|
| Autorzy: | Lotko Wincenty, Longwic Rafał, Górska Milena |
| Dyscypliny: | |
| Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
| Rok wydania: | 2019 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | polski |
| Numer czasopisma: | 6 |
| Wolumen/Tom: | 98 |
| Strony: | 924 - 927 |
| Impact Factor: | 0,485 |
| Web of Science® Times Cited: | 0 |
| Scopus® Cytowania: | 0 |
| Bazy: | Web of Science | Scopus |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | NIE |
| Abstrakty: | polski | angielski |
| Przedstawiono wyniki badań dotyczących wpływu wody zdyspergowanej w mikroemulsji paliwowej na zmianę okresu jej samozapłonu. Określono wybrane właściwości fizyczno-chemiczne oleju napędowego (ON) oraz testowanych mikroemulsji zawierających 4 lub 8% mas. wody destylowanej. Paliwa te wykorzystano do zasilenia silnika badawczego firmy AVL. Wyniki potwierdziły, że obydwie testowane mikroemulsje wodno-paliwowe charakteryzowały się mniejszą skłonnością do samozapłonu niż ON. | |
| Gas oil and its aq. microemulsions (4 and 8% by mass) were tested as fuel in diesel engine. Both tested microemulsions had lower ability for self-ignition than the gas oil. Selected phys.-chem. properties of tested fuels were detd. |