Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
70
Lista 2021
Status:
Warianty tytułu:
Investigation of the influence of water-fuel microemulsions on the self-ignition delay period in diesel engine
Autorzy: Lotko Wincenty, Longwic Rafał, Górska Milena
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2019
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 6
Wolumen/Tom: 98
Strony: 924 - 927
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Przedstawiono wyniki badań dotyczących wpływu wody zdyspergowanej w mikroemulsji paliwowej na zmianę okresu jej samozapłonu. Określono wybrane właściwości fizyczno-chemiczne oleju napędowego (ON) oraz testowanych mikroemulsji zawierających 4 lub 8% mas. wody destylowanej. Paliwa te wykorzystano do zasilenia silnika badawczego firmy AVL. Wyniki potwierdziły, że obydwie testowane mikroemulsje wodno-paliwowe charakteryzowały się mniejszą skłonnością do samozapłonu niż ON.
Gas oil and its aq. microemulsions (4 and 8% by mass) were tested as fuel in diesel engine. Both tested microemulsions had lower ability for self-ignition than the gas oil. Selected phys.-chem. properties of tested fuels were detd.