Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
Scopus, WOS
Status:
Autorzy: Kamiński Tomasz, Pędzierska Małgorzata, Filipek Przemysław
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 231
Numer artykułu: 04005
Strony: 1 - 7
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 12th International Road Safety Conference GAMBIT 2018 - “Road Innovations for Safety - The National and Regional Perspective”
Skrócona nazwa konferencji: GAMBIT 2018
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 12 kwietnia 2018 do 13 kwietnia 2018
Miasto konferencji: Gdańsk
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 16 listopada 2018
Abstrakty: angielski
The publication is a summary of the test results, using top-of-the-range driving simulators in RID 4D project. Experiment methodology and example of research results were presented in the article entitled: "The use of simulator studies to assess the impact of ITS services on the behaviour of the road users". The project was implemented as part of the Road Innovation Development (RID) program organized and financed by the National Centre for Research and Development and General Directorate of National Roads and Motorways (contract No. DZP/RID-I-41/7/NCBR/2016). The results of the research were used to assess the impact of ITS services on the driver’s behaviour and to calibrate the simulation software Visum/Saturn/Vissim. The result of a series of experiments is a set of data including speed, speed changes, the length of the road section on which the driver maintained constant speed and additional information on the driver’s behaviour. Information for the drivers was presented on boardsand signs of variable content. The vehicle speed was analyzed along a distance of 200 m, 30 m, and then at the location spot of the variable contentsign/board and 200 m after the sign. The data was also recorded in the case of the traditional speed-limiting sign.