Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
The computer analysis of piston movement in a single-cylinder direct injection diesel engine
Autorzy: Caban Jacek, Droździel Paweł, Winiarski Grzegorz
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 262 - 268
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Prowadzone analizy, z wykorzystaniem metod komputerowych, ruchu tłoka silnika spalinowego pozwalają już na etapie jego projektowania przewidzieć występujące podczas jego pracy obciążenia oraz zachodzące różnorodne procesy fizyko-chemiczne. Niniejszy artykuł prezentuje wyniki analizy kinematycznej, jednocylindrowego silnika o zapłoniesamoczynnym firmy Ruggerini, z wykorzystaniem programu komputerowego CATIA V5. Uzyskane wyniki porównano z metodami analitycznymi. W celu przeprowadzenia opisanych analiz w pierwszej części zaprezentowano budowę trójwymiarowego modelu komputerowego przedmiotowego silnika z wykorzystaniem innego środowiska jakim jest program Solid Egde.
The analysis, being conducted by using of computer methods, of a piston engine already allows for the design stage to predict the loading that occurs the during operation, and places a variety of physico-chemical processes. This article presents the results of kinematic analysis based on a single cylinder direct injection engine – Ruggerini, manufactured by Lombardini Srl., and using CATIA V5 computer program. The results were compared to analytical methods. In order to perform the analysis described in the first part of the following paper, the authors present the construction of threedimensional computer model of the engine using a different environment, which is the Solid Edge program.