Poprawa sprawności rezonansowej przetwornicy DC/DC poprzez zastosowanie miękkiej komutacji
Fragment książki (Rozdział w monografii)
MNiSW
20
Poziom I
Status: | |
Warianty tytułu: |
Improvement of the resonant DC/DC converter efficiency through the use of soft switching
|
Autorzy: | Dobrzański Damian, Kwaśny Łukasz |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Arkusze wydawnicze: | 1,0 |
Język: | polski |
Strony: | 7 - 22 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 września 2019 |
Abstrakty: | polski | angielski |
Przedstawiono i poddano analizie dwa główne rozwiązania wykorzystywane do budowy szybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Przeprowadzono dyskusję nt. wad i zalet przetwornicy rezonansowej a także możliwości zwiększenia jej sprawności. Celem pracy było określenie za pomocą symulacji, możliwości zwiększenia sprawności przetwornicy rezonansowej dzięki ZVS i ZVC. Dzięki jego zrealizowaniu zaproponowano najbardziej optymalne przedziały częstotliwości dla pracy przetwornicy w dwóch kierunkach | |
Two main solutions used in building electric vehicle rapid chargers are presented. Advantages and disadvantages of both of them are discussed. The goal of this paper is to derive, by means of simulation, a way to increase efficiency of a LLC resonant DC/DC converter. Thanks to the research optimal frequency ranges are proposed for converter operating in vehicle to grid and grid to vehicle modes |