Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Warianty tytułu:
Electromobility – challenge and opportunity
Autorzy: Chudy Aleksander
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,7
Język: polski
Strony: 159 - 170
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 września 2021
Abstrakty: polski | angielski
Samochody elektryczne stają się coraz bardziej popularne ze względu na politykę redukcji emisji CO2. W artykule opisano różne wady i zalety elektromobilności oraz pogląd na wybrane systemy magazynowania energii stosowane w transporcie (superkondensatory, systemy magazynowania energii z kołem zamachowym i pięć typów baterii). Dodatkowo, w pracy scharakteryzowano problemy akumulatorów litowo-jonowych. Określono możliwy wpływ integracji pojazdów elektrycznych z siecią elektroenergetyczną.
Electric vehicles are getting more and more attention due to the CO2 emissions reduction policies. The paper describes various advantages and disadvantages of e-mobility and aview on chosen energy storage systems used in a road transportation (Compressed Air Energy Storage, Supercapacitors, Flywheel Energy Storage Systems and five types of batteries). Additionally, problems of lithium-ion batteries are characterized. Possible impact of an electric vehicle integration with an electrical grid is specified.