Klient we współczesnej koncepcji zarządzania jakością opartej na normach ISO serii 9000
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
Lista B
Status: | |
Autorzy: | Maik Robert |
Rok wydania: | 2012 |
Wersja dokumentu: | Drukowana |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 25 |
Wolumen/Tom: | 711 |
Strony: | 399 - 412 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski |
Artykuł stanowi przegląd oraz próbę analizy i dyskusji najważniejszych zapisów dotyczących klienta w normach ISO serii 9000. Na wstępie wskazano na wspólne dla marketingu i zarządzania jakością traktowanie klienta jako centralnej wartości dla obu tych dziedzin. Po krótkim przeglądzie obowiązujących obecnie norm ISO serii 9000, omówiono zasadę orientacji na klienta oraz wskazano główne cele wdrożenia systemu zarządzania jakością. W dalszej części przedstawiono pojęcie klienta i jego atrybutów w rozumieniu norm ISO serii 9000 oraz dokonano przeglądu najważniejszych wymagań dla systemu zarządzania jakością uwzględniających pojęcie klienta. Artykuł kończy podsumowanie, analizujące przedstawione podejście do klienta w duchu tradycyjnych wartości marketingu. |