Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
Lista B
Status:
Autorzy: Maik Robert
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 25
Wolumen/Tom: 711
Strony: 399 - 412
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
Artykuł stanowi przegląd oraz próbę analizy i dyskusji najważniejszych zapisów dotyczących klienta w normach ISO serii 9000. Na wstępie wskazano na wspólne dla marketingu i zarządzania jakością traktowanie klienta jako centralnej wartości dla obu tych dziedzin. Po krótkim przeglądzie obowiązujących obecnie norm ISO serii 9000, omówiono zasadę orientacji na klienta oraz wskazano główne cele wdrożenia systemu zarządzania jakością. W dalszej części przedstawiono pojęcie klienta i jego atrybutów w rozumieniu norm ISO serii 9000 oraz dokonano przeglądu najważniejszych wymagań dla systemu zarządzania jakością uwzględniających pojęcie klienta. Artykuł kończy podsumowanie, analizujące przedstawione podejście do klienta w duchu tradycyjnych wartości marketingu.