Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Pytka Jarosław, Budzyński Piotr, Józwik Jerzy, Łyszczyk Tomasz, Laskowski Jan, Gnapowski Ernest
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 697 - 702
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 2
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 5th IEEE International Workshop on Metrology for AeroSpace
Skrócona nazwa konferencji: MetroAeroSpace 2019
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 19 czerwca 2019 do 21 czerwca 2019
Miasto konferencji: Torino
Państwo konferencji: WŁOCHY
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The paper is devoted to measurements of take-off and landing ground roll distance of a General Aviation airplane on grassy airfield. The study is a part of the GARFIELD project that is expected to deliver an online information system on grassy airfields conditions. A four-seat STOL airplane PZL 104 Wilga was flown on a grassy runway of Radawiec aerodrome, southeast Poland. In the experiment, ground speed and ground roll distances of take-off and landing were determined with the use of two methods: (1) a DGPS system and (2) a non-contact optical sensor CORREVIT L400, which enabled to determine ground velocity of the airplane. The experimental results were compared against calculations of the ground roll preformed with the use of three different models.