Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
140
Lista 2021
Status:
Autorzy: Kukiełka Jerzy, Bańkowski Wojciech
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2019
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 226
Numer artykułu: 276
Strony: 759 - 766
Web of Science® Times Cited: 17
Scopus® Cytowania: 20
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych TAK
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The article describes properties of mineral-cement-emulsion (MCE) mixtures with addition of rubber powder. The mixtures were created with the use of reclaimed asphalt pavement (RAP) in the amount of 45%, consisting of old bitumen binder in the amount of B = 5,8% (m/m), virgin aggregate with grading distribution of 0/31,5 mm 44 ÷ 47%, rubber powder of 0/1 mm RP = 2 ÷ 5% (m/m), bitumen emulsion BE = 2% (m/m) and cement CEM 4% and 6% (m/m). The optimum moisture content of the mixtures determined in Proctor compaction test was approximately 6%. Production of the mineral-cement-emulsion mixtures was assumed as the Cold In-place Recycling (CIR). Laboratory studies of indirect tensile strength, stiffness modulus at the temperature of 5 °C, fatigue life at the constant set strain using four point bending beam method at the temperature of 10 °C and frequency of 10 Hz were performed and analysed. So far, mixtures with RAP, bitumen emulsion (2%) and a relatively large amount of cement (4% and 6%) with addition of rubber powder have not been used in cold-in-place recycling. Those mixtures are used for construction of road bases or reinforcement of pavements of local roads as flexible layers. The addition of rubber powder contributes to the decrease of the stiffness modulus and increase the fatigue life, which results in the possibility of reduction of the amount of added bitumen emulsion.