Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Bańka Mariusz, Droździel Paweł, Nieoczym Aleksander
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Strony: 99 - 103
Scopus® Cytowania: 5
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 23rd International Scientific Conference Transport Means 2019
Skrócona nazwa konferencji: Transport Means 2019
Termin konferencji: 2 października 2019 do 4 października 2019
Miasto konferencji: Palanga
Państwo konferencji: LITWA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: angielski
Although all participants of the transport process are aware of the necessity of load securing, this process is not always conducted properly. It is mainly due to the difficulties with determining the appropriate number of lashings. It should be done based on the standard EN DIN 12195-2 or the guidelines certified by the European Commission. Although both documents are based on the same bases, the results of calculations often differ. The discrepancies are caused by different input data and a different lashings selection algorithm. Apart from the load characteristics and the parameters related to a loading method, the formulas presented in the standard contain the correction coefficients. The calculation algorithm in the guidelines, in turn, is based on the analysis of the possible load sliding and tipping. The calculation methods presented in both sources listed above reflect the physical phenomena impacting the load. However, they omit the real interactions in the chain road-vehicle-load and some additional physical interactions occurring between the load and the lashings. The present article presents the procedures of the lashings selection, based on a real case of the load securing. The differences in the number of selected lashings were characterised.