Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
12
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Lever of diversity as an instrument for creating an inclusive workplace
Autorzy: Rakowska Anna, Cichorzewska Marzena
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 7
Strony: 4 - 15
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Obserwowane na polskim rynku trendy pracy związane ze wzrostem migrantów zarobkowych, rosnącą aktywnością zawodową kobiet, koniecznością współpracy pracowników reprezentujących różne generacje, przyczyniło się do wzrostu znaczenia zarządzania zróżnicowaniem pracowników. Zarządzanie inkluzją (inclusion management) stanowi kolejny etap zarządzania różnorodnością i wiąże się z kształtowaniem środowiska pracy otwartego na przyjęcie i wykorzystanie zróżnicowania pracowników. Artykuł ma charakter teoretyczny a jego celem jest zaprezentowanie modelu inkluzywnej organizacji w warunkach coraz bardziej zróżnicowanego rynku pracy w Polsce. Zakłada on, że pełne włączenie wszystkich pracowników w działania organizacji, na wszystkich jej poziomach, jest kluczem do efektywnego wykorzystania potencjału tkwiącego w zróżnicowanych pracownikach. Wykorzystanie podejścia opartego na zasadach dźwigni różnorodności jest niezbędne dla osiągania celów związanych ze zróżnicowaniem w organizacji. Na koniec przedstawione zostaną wnioski istotne dla wykorzystywania dźwigni różnorodności w celach tworzenia inkluzywnych miejsc pracy. Budowanie inkluzywnych organizacji może zachęcić migrantów do tego, aby dłużej pozostawali w polskich organizacjach.
Labor market trends observed Poland in recent years related to the growth of labor migrants, growing professional activity of women, as well the need of cooperating with employees who represent various generations, contribute to the growing importance of diversity management. Inclusion management is the next stage of diversity management and concentrates on developing a work environment that is open to adoption and utilization of diversity of employees. The article is of a theoretical and review nature and its purpose is to present the inclusive organization model in the conditions of the Polish labor market becomes more diversified. It is based on the assumption, that ensuring all employees a full inclusion in organization's activities, at all levels, is the key for effective use their diverse potential. In addition, the use of a cultural leverage is essential for achieving organizational goals related to diversity. At the end, conclusions relevant to the use of cultural leverage for creating inclusive workplace will be presented. Building inclusive organizations may encourage immigrants to stay longer in Polish organizations.