The impact of changing the fuel dose on chosen parameters of the diesel engine start-up process
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
100
Lista 2021
Status: | |
Autorzy: | Caban Jacek, Droździel Paweł, Ignaciuk Piotr, Kordos Paweł |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2019 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 4 |
Wolumen/Tom: | 14 |
Strony: | 51 - 62 |
Web of Science® Times Cited: | 16 |
Scopus® Cytowania: | 20 |
Bazy: | Web of Science | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 8 grudnia 2019 |
Abstrakty: | angielski |
For internal combustion engines,many faults relating to the combustion process can occur, which affectthe engine technical condition, its electrical equipment,the natural environment, etc. This article presents the results of the influence of the regulatory factor,which was the fuel dose (3 dose values),on selected parameters of the start-up process at constant settings of other control parameters (fuel injection advance angle and injection pressure).The tests of the start-up process werecarried out ona four-stroke single-cylinder diesel engine. In this study,the results of the following electrical start-up parameterswere analyzed: the maximum current consumed by the starter, difference of voltages on the battery before and after the start-up, voltage drop on the battery at the beginning of the start-up, average power of the starter, starter operation time, and the maximum pressure value in the first combustion cycle. |