Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Autorzy: Siadkowska Ksenia, Raczyński Radosław, Wendeker Mirosław
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2019
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 1
Wolumen/Tom: 710
Numer artykułu: 012009
Strony: 1 - 11
Web of Science® Times Cited: 6
Scopus® Cytowania: 11
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: IV International Conference of Computational Methods in Engineering Science - CMES'19
Skrócona nazwa konferencji: CMES'19
Termin konferencji: 21 listopada 2019 do 23 listopada 2019
Miasto konferencji: Kazimierz Dolny
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 19 grudnia 2019
Abstrakty: angielski
The co-simulation method in the composite analysis of the rotor enables connection between Multi Body Dynamics (MBD), Finite Element Method (FEM) and Computational Fluid Dynamics (CFD) by using MATLAB code control algorithms. The idea of unidirectional analysis assumes the use of a rigid rotor model with implemented flexible elements of specific mass-rigidity properties, a special Modal Natural Frequency matrix. In this paper, the MBD model complemented with flexible elements was loaded with inertial forces and additional aerodynamic forces. These aerodynamic forces were determined from CFD analyses considering the aeroelasticity of the rotor blade (static and dynamic characteristics appropriate for a given aerodynamic airfoil). The validation of the computational model was performed on the basis of Virtual Blade Model analyses of the rotor, completed with additional algorithms based on the Blade Element Theory method.