Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
70
Lista 2021
Status:
Autorzy: Grabowski Łukasz, Pietrykowski Konrad, Karpiński Paweł
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2019
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 8
Strony: 1 - 10
Web of Science® Times Cited: 2
Scopus® Cytowania: 3
Bazy: Web of Science | Scopus | Google scholar
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 26 grudnia 2019
Abstrakty: angielski
he analysis of the scavenging process in two-stroke engines is important in termsof achieved performance and emission of toxic substances. The amount of mass of air used forthe scavenging process and the amount mass of gas retained in the cylinder affect engine effi-ciency. When designing two-stroke engines, the most efficient charge exchange process definedby the scavenging efficiency parameter is desirable. The process of charge exchange in a two-stroke opposed-piston aircraft diesel engine based on the assumed scavenging model wasanalyzed in this work. The charge exchange process was performed by a mechanical centrifugalcompressor. A zero-dimensional engine model created in the AVL BOOST program was usedfor the research. The simulation tests were performed for the selected operating conditions, i.e.maximum continuous power. The analysis of the charge exchange process was accompanied byobtaining the basic engine operating parameters from the simulation calculations.