Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Energochłonność ruchu pojazdu z napędem elektrycznym
Autorzy: Tarkowski Piotr, Siemionek Ewa
Rok wydania: 2011
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: angielski
Numer czasopisma: 11c
Strony: 320 - 326
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule rozważono bilans energetyczny pojazdu kołowego oraz podano szczegółową analizę czynników decydujących o energochłonności ruchu, obejmującą podstawowe fazy ruchu oraz różne przypadki realizacji przez pojazd złożonego profilu prędkości. Koncepcję przeprowadzenia bilansu energetycznego pojazdu z napędem elektrycznym przeprowadzono dla modelu samochodu z silnikiem elektrycznym prądu stałego oraz pojazdu jednośladowego z trójfazowym silnikiem asynchronicznym umieszczonym w przednim kole
In the article, energy balance of the wheeled vehicle is discussed. Also, detailed analysis of factors determining energy consumption of the motion is provided. It comprises basic phases of the motion, as well as different cases when the vehicle realizes a complex speed profile. The conception of carrying out energy balance of the vehicle with electric propulsion was used for a car model with the electric motor of direct current and for a two-wheeled vehicle with the triphase asynchronous motor placed in the front wheel.