Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Lift car doors drive system with hi-efficient BLDC drive
Autorzy: Kolano Krzysztof
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 11b
Strony: 348 - 351
Web of Science® Times Cited: 6
Bazy: Web of Science
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Niedogodności związane ze stosowaniem bezprzekładniowych napędów drzwi kabinowych dźwigu osobowego z silnikiem indukcyjnym skłaniają konstruktorów do opracowywania układów napędowych z silnikiem BLDC. Niestety koszt silnika z magnesami trwałymi jest znacząco większy, co zniechęca inwestorów do wyboru nowoczesnych struktur napędowych. Aby wykazać opłacalność inwestycji poddano badaniom nowoopracowany napęd z silnikiem BLDC oraz dotychczas stosowany napęd z silnikiem indukcyjnym. Opracowano procedurę pomiaru zużycia energii dla tych układów napędowych w funkcji intensywności użytkowania urządzenia. Wyniki pomiarów i obliczeń zaprezentowano w niniejszym artykule.
To reduce main disadvantages of most popular drive systems widely used in lift car doors,the new drive structure based on slow sped gearless BLDC motor has been presented.Althogh BLDC motor is much more expensive.It is still a reasonable choice because of its less energy consum- ption.To simplify the compersion between different types of drive systems the basic method of calculating energy consumption of different lift car doors systems have been presented.