Napęd drzwi kabinowych dźwigu osobowego z wysokowydajnym silnikiem BLDC
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Warianty tytułu: |
Lift car doors drive system with hi-efficient BLDC drive
|
Autorzy: | Kolano Krzysztof |
Rok wydania: | 2012 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 11b |
Strony: | 348 - 351 |
Web of Science® Times Cited: | 6 |
Bazy: | Web of Science |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
Niedogodności związane ze stosowaniem bezprzekładniowych napędów drzwi kabinowych dźwigu osobowego z silnikiem indukcyjnym skłaniają konstruktorów do opracowywania układów napędowych z silnikiem BLDC. Niestety koszt silnika z magnesami trwałymi jest znacząco większy, co zniechęca inwestorów do wyboru nowoczesnych struktur napędowych. Aby wykazać opłacalność inwestycji poddano badaniom nowoopracowany napęd z silnikiem BLDC oraz dotychczas stosowany napęd z silnikiem indukcyjnym. Opracowano procedurę pomiaru zużycia energii dla tych układów napędowych w funkcji intensywności użytkowania urządzenia. Wyniki pomiarów i obliczeń zaprezentowano w niniejszym artykule. | |
To reduce main disadvantages of most popular drive systems widely used in lift car doors,the new drive structure based on slow sped gearless BLDC motor has been presented.Althogh BLDC motor is much more expensive.It is still a reasonable choice because of its less energy consum- ption.To simplify the compersion between different types of drive systems the basic method of calculating energy consumption of different lift car doors systems have been presented. |