Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Modelowanie i weryfikacja uszkodzeń układu wtryskowego silnika spalinowego
Autorzy: Dziubiński Mieczysław, Czarnigowski Jacek
Rok wydania: 2011
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: angielski
Numer czasopisma: 11c
Strony: 38 - 52
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Rosnące wymagania stawiane silnikom spalinowym przyczyniają się do wprowadzania nowych systemów sterowania. Wymagania te związane są z opracowaniem nowych algorytmów sterowania, które powinny być wyznaczane drogą eksperymentalną i w postaci modelowania. Artykuł przedstawia przyjęte założenia i wymagania dotyczące modelowania w aspekcie sterowania wolnych obrotów silnika. wybrane badania identyfikacji w postaci testów przeprowadzono dla modelu silnika 1.5 GLI. Na bazie modelu silnika przeprowadzono symulację typowych uszkodzeń czujników.
Growing pressure to improve the performance of IC engines has resulted in development of improved control systems. these requirements, combined with the introduction of control algorithms that couls only be simulated experimentally were the foundations of control-oriented modelling techniques.The paper presents the assumptions and requirements toward control oriented models and a model of an idling SI engine. Some results of identificaion and verification tests of the model are presented for the 1.5 GLI engine. On the basis of the engine model, the simulation of sensor failures had been carried out.