Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Siadkowska Ksenia, Czyż Zbigniew, Grabowski Łukasz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2019
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 12
Wolumen/Tom: 13
Strony: 1 - 1
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The paper presents the research results of the construction of an injector with a modified injection nozzle. Theinjector is designed for a prototype aircraft opposed-piston diesel engine with an assumed starting power of 100 kW. Theinjector has been subjected to optical tests carried out in a constant volume chamber with the use of a camera allowing torecord images at the frequency of 5400 fps and at the resolution of 1024x1024. The measurements were based on a Miescattering technique with global lighting. Seven repetitions were made for a specific measurement point. The measuring pointwas selected on the basis of the analysis of engine operating conditions. The analysis focused on the average range of the sprayand its distribution. As a result of the conducted research, the range of the fuel spray was defined for the determinedparameters of injection. The obtained results were used to verify and optimize the combustion process in the designedopposed-piston two-stroke diesel engine. Acknowledgment: This work has been realized in the cooperation with TheConstruction Office of WSK 'PZL-KALISZ' S.A.' and is part of Grant Agreement No. POIR.01.02.00-00-0002/15 financed by thePolish National Centre for Research and Development.