Performance of a sic mosfet based isolated dual active bridge DC-DC converter for electro-mobility applications
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
70
Lista 2021
| Status: | |
| Autorzy: | Subrahmanya Kumar Bhajana Veera Venkata, Jarzyna Wojciech, Fatyga Karol, Zieliński Dariusz, Kwaśny Łukasz |
| Dyscypliny: | |
| Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
| Rok wydania: | 2019 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | angielski |
| Numer czasopisma: | 4 |
| Wolumen/Tom: | 64 |
| Strony: | 383 - 390 |
| Impact Factor: | 0,76 |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | TAK |
| Licencja: | |
| Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
| Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
| Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
| Data opublikowania w OA: | 31 grudnia 2019 |
| Abstrakty: | angielski |
| This article describes the design and testing of a 400 V - 8 kW - 100 kHz isolated dual active bridge (DAB) dc-dc converter using four 1200 V/40 A SiC MOSFET modules. The converter is operated under hard-switching conditions by using single phase shift (SPS), extended phase shift (EPS) and dual phase shift (DPS) controls. The phase-shift angles between two DABs are optimized in order to achieve the minimized circulating current by the transformer. By varying the phase-shift angles of secondary side switching devices, the overall performance of dual active bridge dc-dc converter is analyzed. The conversion efficiencies are measured between dc input and output terminals of DAB for conventional and phase-shift PWM controls. The different operating modes and design system parameters are illustrated. The efficiency of the converter is validated by experimental results on 8 kW laboratory prototype. |
