Performance of a sic mosfet based isolated dual active bridge DC-DC converter for electro-mobility applications
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
70
Lista 2021
Status: | |
Autorzy: | Subrahmanya Kumar Bhajana Veera Venkata, Jarzyna Wojciech, Fatyga Karol, Zieliński Dariusz, Kwaśny Łukasz |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2019 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 4 |
Wolumen/Tom: | 64 |
Strony: | 383 - 390 |
Impact Factor: | 0,76 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 31 grudnia 2019 |
Abstrakty: | angielski |
This article describes the design and testing of a 400 V - 8 kW - 100 kHz isolated dual active bridge (DAB) dc-dc converter using four 1200 V/40 A SiC MOSFET modules. The converter is operated under hard-switching conditions by using single phase shift (SPS), extended phase shift (EPS) and dual phase shift (DPS) controls. The phase-shift angles between two DABs are optimized in order to achieve the minimized circulating current by the transformer. By varying the phase-shift angles of secondary side switching devices, the overall performance of dual active bridge dc-dc converter is analyzed. The conversion efficiencies are measured between dc input and output terminals of DAB for conventional and phase-shift PWM controls. The different operating modes and design system parameters are illustrated. The efficiency of the converter is validated by experimental results on 8 kW laboratory prototype. |