Combustion Process of Canola Oil and n-Hexane Mixtures in Dynamic Diesel Engine Operating Conditions
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
100
Lista 2021
Status: | |
Autorzy: | Longwic Rafał, Sander Przemysław, Zdziennicka Anna, Szymczyk Katarzyna, Jańczuk Bronisław |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2020 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 1 |
Wolumen/Tom: | 10 |
Strony: | 1 - 15 |
Impact Factor: | 2,679 |
Web of Science® Times Cited: | 12 |
Scopus® Cytowania: | 13 |
Bazy: | Web of Science | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Finansowanie: | This project/research was financed in the framework of the project Lublin University of Technology-Regional Excellence Initiative, funded by the Polish Ministry of Science and Higher Education (contract No. 030/RID/2018/19). |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 20 grudnia 2019 |
Abstrakty: | angielski |
The article discusses the problem of using canola oil and n-hexane mixtures in diesel engines with storage tank fuel injection systems (common rail). The tests results of the combustion process in the dynamic operating conditions of an engine powered by these mixtures are presented. On the basis of the conducted considerations, it was found that the addition of n-hexane to canola oil does not change its energy properties and significantly improves physicochemical properties such as the surface tension and viscosity. It contributes to the improvement of the flammable mixture preparation process and influences the course of the combustion process. |