UML – a survey on technical university students in Lublin
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
Status: | |
Warianty tytułu: |
UML – punkt widzenia studenta uczelni technicznej w Lublinie
|
Autorzy: | Ulidowski Adam, Wrzos Jan, Włodarczyk Bartłomiej, Krocz Krzysztof, Drozd Patryk, Żyła Kamil |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2019 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 13 |
Strony: | 279 - 282 |
Bazy: | BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 grudnia 2019 |
Abstrakty: | angielski | polski |
Unified Modeling Language (UML) is a commonly known OMG (Object Mana gement Group) standard for designing software systems. However, practice shows that the usage of UML varies depend ing on the specificity of a software system and company. The authors decided to explore the perspective of students with experience in using UML by conducting an exploratory survey with them. Analysis o f the data gathered revealed that they use UML diagrams as an additional help when developing software. The main risk turned out to be differ ent diagram interpretations. At last, the main motivation to learn UML was obtainin g a credit at university. | |
Unified Modeling Language (UML) jest powszechnie nauczanym i stosowan ym standardem Object Management Group (OMG) służącym do opisu systemów informatycznych. Jednakże praktyka p okazuje, że użyteczność UML waha się w zależności od specyfiki projek tu i systemu informatycznego. Autorzy zdecydowali się przeprowadzić a nkietę badającą opinie studentów, mających styczność z językiem UML, na temat wykorzystania wykonanych w nim di agramów . Analiza zebranych ankiet wykazała, że diagramy UML pełnią zazwyczaj ro lę pomocniczą, głównym ryzykiem ich użycia są różnice w ich interpretacji, a główną moty wacją do nauki jest uzyskanie zaliczenia na uczelni. |