Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Warianty tytułu:
Failure-to-yield accidents and their dangers
Autorzy: Koralewski Grzegorz, Wrona Rafał
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2019
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 1-2
Strony: 84 - 87
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 28 lutego 2019
Abstrakty: polski | angielski
W publikacji przedstawiono problem dotyczący zdarzeń drogowych spowodowanych nie ustępowaniem pierws zeństwa przejazdu przez kierujących, którzy wyjeżdżają z dróg podporządkowanych. Okr e- ślono stan prawny, który reguluje zachowanie się kierujących na drogach krzyżujących się. Wskazano na tr agiczne skutki wypadków spowodo wanych wymuszeniem pierwszeńs twa prz ejazdu. Przyt o- czono przy kłady zdarzeń drogowych powstałych z przyczyn nie ustępowania pierwszeństwa przejazdu. Podjęto próbę oceny prz y- czyn n ieprawi dłowego zachowania się kierujących pojazdami.
In this article the problem connected with failure - to - yield accidents has been presented. The most common scenario involved drivers turning from the minor road. Road traffic regulations, which regulate the behavior of the drivers at the intersections, have been presented in this article. Tragic results of the failure - to - yield accidents have been shown. There are many examples of road accidents due to failure - to - yield presen ted as well. The author of the article has a t- tempted to evaluate the causes of such inadequate behavior of drivers at the intersections .