Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Lista 2021
Status:
Autorzy: Przesmycka Natalia
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2019
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 15
Strony: 69 - 82
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 31 października 2019
Abstrakty: angielski | polski
Lublin is an example of a medium-sized city, whose urban layout was shaped to a large extent by the conditions resulting from changes in the transport system. The very emergence of the city – initially as a settlement complex located on the neighbouring hills – was associated with the travel and trade routes of supra-regional importance crossing the Lublin region. The historical communication system is still visible in the urban structure of the city. The paper presents the most important transformations of the communication structure of the city of Lublin from the beginning of its existence to the 1920s. The next part will deal with issues from the years 1931-2016.
Lublin jest przykładem miasta średniej wielkości, którego układ urbanistyczny ukształtował się w dużej mierze w wyniku uwarunkowań wynikających ze zmian układu komunikacyjnego. Samo postanie ośrodka miejskiego – początkowo jako zespołu osiedleńczego zlokalizowanego na sąsiadujących wzgórzach, wiązało się z przebiegającymi w tym rejonie traktami o znaczeniu ponadregionalnym. Historyczny układ komunikacyjny jest ciągle widoczny w strukturze urbanistycznej Lublina. W artykule przedstawiono najważniejsze przeobrażenia struktury komunikacyjnej miasta Lublina od początku istnienia ośrodka miejskiego do lat 20-tych XX wieku (część 1). W kolejnej części przedstawione zostaną zagadnienia z okresu 1931-2016.