Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2021
Status:
Autorzy: Kolano Krzysztof
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2019
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 7
Strony: 186158 - 186166
Impact Factor: 3,745
Web of Science® Times Cited: 13
Scopus® Cytowania: 24
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 18 grudnia 2019
Abstrakty: angielski
The article proposes the replacement of the classic control method of systems with BLDC motor sensors to a system where the inverter switching points are determined by means of a switching estimation algorithm. The switching points are calculated by a microcontroller in accordance with the Hall sensors' switching signals, but can be tuned using an external optimization algorithm. This method of controlling a BLDC motor allows us to use a correction algorithm that significantly improves the commutation of BLDC drives with unbalanced Hall sensors. Both the computation of the sensor's misalignment and the proposed method of correction were developed by the author to improve the functionality of drive systems with BLDC motors with closed-loop speed control. The use of this technique yielded very good results in both static and dynamic states. In addition, it made it possible to precisely influence the motor's commutation angle, which can minimise the production costs of such machines by foregoing the need to provide mechanical elements to move the sensors relative to the rotor axis. The article presents the results of work carried out on a laboratory bench built for this purpose.