Design of a metro door system and determination of main loads
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
100
Lista 2021
Status: | |
Autorzy: | Blatnický Miroslav, Dižo Ján, Barta Dalibor, Droździel Paweł |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2019 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 105 |
Strony: | 49 - 64 |
Web of Science® Times Cited: | 1 |
Scopus® Cytowania: | 2 |
Bazy: | Web of Science | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 15 listopada 2019 |
Abstrakty: | angielski |
This article discussed the determination of a metro vehicle’s door forces acting on its coarse structure. With previous articles addressing this issue, adefinition of a specific reference vehicle was provided together with thecollection of the normative requirements for metro vehicles. These form abasis for addressing theissue. The main objective hereof was to design atechnical solution of a door system for the reference vehicle and create aparametric model of the door's forces acting on the vehicle’s rough structure. This model would serve to approximate and operatively quantify these force effects of the door to the vehicle’s structure by modifying the various input parameters. Therefore, itwas necessary to create a mathematical model of theequilibrium conditions of the proposed door system and to quantify them usinga developed software. Subsequently, these results served as inputs for the FEM analysis of the load-bearing components between the door and the vehicle’s structure. |