Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Gandzel Agnieszka
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: polski
Strony: 156 - 167
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 21 lutego 2020
Abstrakty: polski
Niniejszy artykuł jest próbą zaprezentowania socjalizacji szkolnej z perspektywy Pozytywnej dyscypliny – metody wychowawczej, która zakłada brak nagród i kar, bycie stanowczym i uprzejmym jednocześnie, koncentrowanie się nie na problemach, lecz rozwiązaniach. Wprowadzanie dziecka w normy i zasady panujące w społeczeństwo odbywać się powinno z poszanowaniem ucznia, osoby dorosłej i sytuacji, w której się znajdują. Celem takiego podejścia jest wyposażenie ucznia w kompetencje społeczne, które przydadzą się dorosłemu już człowieku w przyszłości.