Pozytywna dyscyplina w procesie socjalizacji szkolnej
Fragment książki (Rozdział w monografii)
MNiSW
20
Poziom I
| Status: | |
| Autorzy: | Gandzel Agnieszka |
| Dyscypliny: | |
| Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Arkusze wydawnicze: | 0,5 |
| Język: | polski |
| Strony: | 156 - 167 |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | TAK |
| Licencja: | |
| Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
| Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
| Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
| Data opublikowania w OA: | 21 lutego 2020 |
| Abstrakty: | polski |
| Niniejszy artykuł jest próbą zaprezentowania socjalizacji szkolnej z perspektywy Pozytywnej dyscypliny – metody wychowawczej, która zakłada brak nagród i kar, bycie stanowczym i uprzejmym jednocześnie, koncentrowanie się nie na problemach, lecz rozwiązaniach. Wprowadzanie dziecka w normy i zasady panujące w społeczeństwo odbywać się powinno z poszanowaniem ucznia, osoby dorosłej i sytuacji, w której się znajdują. Celem takiego podejścia jest wyposażenie ucznia w kompetencje społeczne, które przydadzą się dorosłemu już człowieku w przyszłości. |
