Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Szubartowska Alicja, Śniadkowski Mariusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 1,0
Język: polski
Strony: 168 - 184
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 21 lutego 2020
Abstrakty: polski
Transhumanizm powstały na początku 2. połowy XX wieku to ideologia, światopogląd, teoria społeczno-polityczna i filozofia, która widzi człowieka jako plastyczne dzieło ewolucji. Teoria ta zakłada, że rozwój naukowo-techniczny może umożliwić przekształcenie osoby ludzkiej i jego świata. Obecnie posthumanizm i transhumanizm stawiają wyzwania związane z ponownym określeniem tożsamości osoby ludzkiej i z konfrontacją jej poczucia „wyjątkowości” z coraz doskonalszymi biotechnosystemami. W świecie posthumanizmu i transhumanizmu sztuka ma do odegrania niezwykle ważną rolę. To właśnie artyści pełnią funkcję bezstronnych krytyków i komentatorów przemian zachodzących we współczesnym świecie. Artystyczne działania mają skłonić do zastanowienia się i poruszyć ludzi o stereotypowym sposobie myślenia, karmiących się kulturą masową, bezkrytycznych wobec otaczającego świata. Proces ten jest pozytywny, gdyż prowadzi do refleksji i wyboru wartości tak istotnym w procesie wychowania i rozwoju.