Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
70
Lista 2021
Status:
Autorzy: Nieoczym Aleksander, Caban Jacek, Dudziak Agnieszka, Stoma Monika
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2020
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 1
Wolumen/Tom: 10
Strony: 18 - 25
Web of Science® Times Cited: 12
Scopus® Cytowania: 14
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 31 stycznia 2020
Abstrakty: angielski
Autonomous vehicles are gaining more and more followers and are becoming a reality. Although the total change of the transport system to an autonomous one still remains a big challenge, the development of navigation, control and supervision systems for vehicles gives hope for an autonomous future. The article describes the rules for choosing a route and the process of outsourcing transport tasks. The formulas for calculating the values of indicators characterizing the transport process are provided in the simple case when vehicles move along a fixed route where there are no disturbances. Additionally, the theory of Markov random systems was used to determine the system capacity, average queue length for servicing and the average number of requests.