Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza wykazu
Status:
Autorzy: Miłosz Marek, Charytanowicz Małgorzata, Skublewska-Paszkowska Maria
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 500 - 509
Web of Science® Times Cited: 2
Bazy: Web of Science
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 14th Annual International Technology, Education and Development Conference
Skrócona nazwa konferencji: INTED 2020
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 2 marca 2020 do 4 marca 2020
Miasto konferencji: Valencia
Państwo konferencji: HISZPANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Information and Communication Technologies (ICT) are currently undergoing a fast development. Analysis of this trend should be taken into consideration while creating or modifying curricula for students in higher education (HE). The adaptation of curricula has to correspond with the requirements of the labour market - ICT employers. The increase in interest in technologies is also visible in scientific articles. The aim of the paper is a systematic research analysis of the development of selected ICT technologies and taking results into account during the creation of the curricula for the undergraduate degree in Computer Science. Developing technologies were chosen for further study using trends analyses made by research and advisory companies, and the brainstorming method among ICT experts. The following emerging technologies/phenomena were selected: artificial intelligence, deep learning, machine learning, cloud computing, blockchain, chatbot, Internet of things, Internet of everything, intelligent interface, multiplatform, virtual reality, e-commerce, and DevOps. The research was conducted on two scientific databases: Web of Knowledge and Scopus. In each of them, the number of articles was searched in 2015-2019 by providing relevant keywords adapted to ICT areas. The obtained results are presented in this paper. They were used to change the Computer Science undergraduate curriculum by modifying the content of current courses and introducing new ones.