Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza wykazu
Status:
Autorzy: Charytanowicz Małgorzata, Skublewska-Paszkowska Maria, Miłosz Marek, Łukasik Edyta
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 747 - 756
Web of Science® Times Cited: 1
Bazy: Web of Science
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 14th Annual International Technology, Education and Development Conference
Skrócona nazwa konferencji: INTED 2020
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 2 marca 2020 do 4 marca 2020
Miasto konferencji: Valencia
Państwo konferencji: HISZPANIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The rapid innovations and advances in ICT areas have quickly increased the number of programming languages used in different paradigms. Due to market demand, programming has become one of the basic skills in most computer science and technical faculty curricula. Analysis of study programmes has proven considerable variety in the ways of teaching and the types of programming paradigms and languages used. The present paper undertakes a comparative analysis of contemporary programming languages. After a careful examination of the current curriculum and market demands, a selection was made of the top eight of the TIOBE index programming languages in the last ten years. They included: Java, C, Python, C++, C#, Visual Basic .NET, JavaScript and PHP. The ratings are based on number of skilled engineers, course offers and third party vendors. The objective of this study is to determine which programming language should be taught to computer science students at introductory and advanced level. It should be stated that the lack of understanding of the importance of this question implies failure to progress in computer science education. The paper provides recommendations on the selection of a programming language according to study programme objectives and market demands. They can be used by other universities in the developing of education programmes at various levels of education.