Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Warianty tytułu:
Analiza zjawisk związanych z przepływem gazu CNG przez wtryskiwacz o konstrukcji klapowej
Autorzy: Czarnigowski Jacek, Jakliński Piotr, Wendeker Mirosław, Pietrykowski Konrad, Grabowski Łukasz
Rok wydania: 2009
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 1
Wolumen/Tom: 136
Strony: 10 - 18
Bazy: Index Copernicus | BazTech | Google Scholar | Index Copernicus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski | polski
The paper describes simulation tests of a gas injector with the use of numerical fluid mechanics. The tests were carried out on a CNG flap-valve injector which was connected with an inlet manifold by an additional injection pipe. Such a model was identified and calibrated on the basis of the test stand research. The paper presents the tests results in transient conditions (during valve opening and closing) and in a steady-state flow. The analysis concerns pressure and gas velocity flow in selected points and sections of the injector and the injection pipe. The processes occurring in selected areas of the injector have been presented. Moreover, areas essential for the useful characteristics of the injector have been illustrated.
W artykule opisano badania symulacyjne wtryskiwacza gazu metodą numerycznej mechaniki płynów. Badania przeprowadzono na modelu wtryskiwacza klapowego zasilanego CNG, połączonego z kolektorem dolotowym dodatkowym przewodem wtryskowym. Opracowany model został zidentyfikowany i wykalibrowany na podstawie badań stanowiskowych. Przedstawiono wyniki badań w stanie nieustalonym (podczas otwierania i zamykania wtryskiwacza) oraz w czasie ustalonego przepływu. Analizie poddano ciśnienia i prędkości przepływu gazu w wybranych punktach oraz przekrojach wtryskiwacza i przewodu wtryskowego. Przedstawiono zjawiska zachodzące w wybranych przekrojach wtryskiwacza. Wskazano także przekroje istotne dla charakterystyki użytecznej wtryskiwacza.