Analiza symulacyjna wpływu strategii sterowania synchronicznego silnika reluktancyjnego na jego parametry eksploatacyjne
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Autorzy: | Machlarz Radosław |
Rok wydania: | 2010 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 7-8 |
Wolumen/Tom: | 12 |
Strony: | 54 - 59 |
Bazy: | BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
Zagadnienia dotyczące konstrukcji i sterowania synchronicznych silników reluktancyjnych (SynRM) są ciągle przedmiotem intensywnych badań, gdyż silnik ten - należący do grupy silników o bezstratnym wirniku - jest coraz bardziej realną alternatywą dla silnika indukcyjnego w wielu zastosowaniach. | |
The paper deals with computer simulations of dynamic performance of vector controlled synchronous reluctance motor with axially laminated anisotropic rotor, operating upon two constant current angle control strategies: maximum torque per given stator current and maximum torque per given flux linkage. The simulation model in Matlab-Simulink environment was derived, based on mathematical model of the motor in d-q rotor coordinates. The simulations results clearly show, that maximum torque versus flux linkage control strategy offers better dynamic response of the motor while maximum torque versus current control minimizes power losses and appears the best solution when low dynamic performance is allowed. |