Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Machlarz Radosław
Rok wydania: 2010
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 7-8
Wolumen/Tom: 12
Strony: 54 - 59
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Zagadnienia dotyczące konstrukcji i sterowania synchronicznych silników reluktancyjnych (SynRM) są ciągle przedmiotem intensywnych badań, gdyż silnik ten - należący do grupy silników o bezstratnym wirniku - jest coraz bardziej realną alternatywą dla silnika indukcyjnego w wielu zastosowaniach.
The paper deals with computer simulations of dynamic performance of vector controlled synchronous reluctance motor with axially laminated anisotropic rotor, operating upon two constant current angle control strategies: maximum torque per given stator current and maximum torque per given flux linkage. The simulation model in Matlab-Simulink environment was derived, based on mathematical model of the motor in d-q rotor coordinates. The simulations results clearly show, that maximum torque versus flux linkage control strategy offers better dynamic response of the motor while maximum torque versus current control minimizes power losses and appears the best solution when low dynamic performance is allowed.