Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Litak Grzegorz, Longwic Rafał
Rok wydania: 2009
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 17-18
Wolumen/Tom: 29
Strony: 3574 - 3578
Impact Factor: 1,922
Web of Science® Times Cited: 10
Scopus® Cytowania: 18
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The analysis of combustion non-repeatability in the dynamical working conditions of a Diesel engine is presented. In the frame of statistical analysis, applied to a number of acceleration trails, basic determinants such as standard square deviation, skewness, and kurtosis have been calculated for the mean indicated pressure (MIP). The methods of return maps, delay phase portrait reconstruction, recurrence plots and quantification recurrence analysis have been also used to analyze a single chosen course of the measured pressure starting from the idle run of engine, through its acceleration process and ending on a stable engine run with a certain velocity. The results show that recurrence techniques are able to identify various phases of the engine non-stationary work.