Badania symulacyjne wpływu sterowania synchronicznego silnika reluktancyjnego na jego parametry eksploatacyjne
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Autorzy: | Machlarz Radosław |
Rok wydania: | 2009 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 82 |
Strony: | 21 - 26 |
Bazy: | BazTech | Index Copernicus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | angielski |
The paper deals with computer simulations of dynamic performance of vector controlled synchro-nous reluctance motor with axially laminated anisotropic rotor, operating upon two constant current angle control strategies: maximum torque per given stator current and maximum torque per given flux linkage. The simulation model in Matlab-Simulink environment was derived, based on mathematical model of the motor in d-q rotor coordinates. The simulations results clearly show, that maximum torque versus flux linkage control strategy offers better dynamic response of the motor while maximum torque versus current control minimizes power losses and appears the best solution when low dynamic performance is allowed. |